Panuj nad sobą wśród tłuszczy spłoszonej
Dzisiejszy świat dostarcza wielu bodźców i tym samym powodów do przeżywania frustracji, napięcia, gniewu czy depresji. Wszystko to są emocje, którymi można zarządzać. Za to, w jaki sposób zarządzamy emocjami własnymi i innych ludzi odpowiada inteligencja emocjonalna. Ten rodzaj inteligencji można podnosić poprzez określone mechanizmy i metody. Podczas edukacji w SIE umożliwimy Ci panowanie nad swoimi emocjami i sprawienie, żeby to one pracowały dla Ciebie w szkole, na studiach a w przyszłości w pracy i co najważniejsze – w Twoim całym życiu.
Zostań Social Skills Ninja!
W relacje ludzie umieją słabo. Często nie wiemy jak jej lub jemu to powiedzieć, o co im właściwie chodzi, jak skłonić ją lub jego do zmiany zdania lub zmotywować do działania. Kompetencje społeczne współcześnie są jeszcze trudniejsze, bo dochodzi do tego wszystkiego technologia i zapośredniczona komunikacja (komunikatory internetowe). Tymczasem komunikacja i kompetencje miękkie są badane od lat przez psychologów, socjologów, politologów, komunikologów. Wiedza zgromadzona przez ekspertów pozwoliła stworzyć konkretne metody, narzędzia i sposoby na sprawne poruszanie się wśród innych ludzi i tworzenie lepszych, bardziej wartościowych relacji – tak w przyszłym życiu zawodowym, jak i prywatnym. Teraz i Ty możesz poznać ich tajniki.
Przyszłość należy do Pink Collars!
White collars to określenie socjologiczne na osoby pełniące zawody niewymagające pracy fizycznej. Jest to zdecydowana większość zawodów, które pełnią osoby z wyższym wykształceniem. Poprzez dynamiczny rozwój Sztucznej Inteligencji, wiele z tych zawodów odejdzie do lamusa. To, w czym Sztuczna Inteligencja nie zastąpi człowieka to kompetencje międzyludzkie. Dlatego osoby, których zawody koncentrują się na zarządzaniu zasobami ludzkimi – tzw. pink collars będą rosły w siłę z każdym rokiem. Już dzisiaj pracodawcy pożądają wysokich kompetencji interpersonalnych u swoich przyszłych pracowników!
80 Godzin skutecznego treningu
Program rocznej szkoły inteligencji emocjonalnej
Wprowadzenie do Inteligencji Emocjonalnej
Kurs inaugurujący. Przedstawia podstawową wiedzę na temat programów emocjonalnych, pochodzenia emocji a także działania markerów somatycznych. Na tym kursie uczestnicy otrzymują narzędzie do wglądu w swoje podświadome preferencje emocjonalne.
- Pochodzenie emocji
- Funkcje i programy emocji
- Charakterystyka emocji
- Zarządzanie emocjami
- Rozpoznawanie emocji
- Emocje w relacjach
Empatia i mowa ciała
Dwa mechanizmy empatii. Jak rozpoznawać intencje innych ludzi bez konieczności słuchania tego, o czym mówią. Na tym kursie otrzymasz narzędzia stymulujące empatię i rozumienie mowy ciała.
- Dostrajanie a budowanie relacji
- Teoria proksemiki i jej konsekwencje
- Fakty i mity na temat mowy ciała
- Rodzaje ekspresji mimicznych i pantomimicznych
- Empatia a współczucie
- Czym jest psychopatia? (m. in. fascynująca koncepcja Kevina Duttona)
Współzależność społeczna i teorie gier
Ludzie są ze sobą powiązani na sposoby, z których na co dzień nie zdają sobie sprawy. Poznanie niewidzialnych nici spajających grupy ludzkie pozwala na lepsze nimi zarządzanie i dostosowanie do nich. Otrzymasz narzędzie do projektowania pożądanych reakcji społecznych w zakresie związanym z teorią gier.
- Dlaczego ludzie tworzą grupy?
- Facylitacja a próżniactwo społeczne
- Syndrom myślenia grupowego
- Deindywiduacja i psychologia tłumu
- Role społeczne w zespołach
- Dylemat więźnia i wspólne pastwisko
Perswazja i wpływ społeczny
Małe zmiany komunikatu mogą prowadzić do kolosalnych zmian postaw i zachowań. Mechanizmy leżące u ich podstaw są omawiane w tym module a ponadto przekazywane narzędzia do skutecznego formułowania perswazyjnych komunikatów.
- Wpływ społeczny, manipulacja i perswazja - definicja, różnice i części wspólne
- Reguły wpływu społecznego
- Od reguły do techniki - zastosowanie poszczególnych technik wpływu społecznego
- Obrona przed wpływem i manipulacją
- Cztery zasady skutecznej perswazji
- Dwutorowy model perswazji i jego powszechność
Samoświadomość i samoocena
Samoświadomość to droga do skuteczniejszych i lepszych reakcji na rozmaite sytuacje. Jak wybierać lepsze ścieżki kariery, partnerów, przyjaciół i aktywności na podstawie wiedzy na swój temat? Jakie narzędzia pomagają zwiększyć samoświadomość i podnieść poczucie wartości zarówno własne, jak innych osób. Ten moduł odpowiada na te pytania.
- Introspekcja i obserwacja własnych zachowań
- Schematy Ja - Inni
- Myślenie o sobie
- Obrona samooceny
- Wysokość samooceny czy jej stabilność?
- Atrybucja - czyli błąd na błędzie
Komunikacja w systemie AT
Ludzie komunikują się ze sobą nieustannie i mało poświęcają uwagi temu, w jaki sposób to robią. Tymczasem komunikację bada się tak samo jak zjawiska fizyczne i dzięki zdobytej wiedzy, można znacznie skuteczniej poruszać się pomiędzy innymi, wiedząc jakie role przyjmują i jakie samemu przyjmujemy w różnych sytuacjach. Komunikacja w modelu Analizy Transakcyjnej świetnie pokazuje nie tylko jak się komunikować skuteczniej, ale w co grają ludzie.
- Rodzaje transakcji
- komplementarna
- skrzyżowana
- ukryta
- Zasady czystej komunikacji
- Poziomy analizy i interakcje skryptowe
- Analiza gier
Asertywność
To wcale nie (jak się potocznie sądzi) sztuka odmawiania. To wyrażanie się w sposób komunikujący własne potrzeby i wartości, nie raniąc uczuć innych ludzi. Jak działa dialog wewnętrzny, wyznaczanie przestrzeni osobistej i granic, do czego prowadzi nadmiar asertywności, lepsza komunikacja.
- Asertywność jako postawa wyrażania siebie
- Prawa Fernstreheima i Todd
- Typy postaw i zachowań
- Asertywna odmowa - struktura, sposoby podtrzymywania relacji
- Cztery style funkcjonowania - uległość, agresja, manipulacja i asertywność
- Stawianie granic w relacjach
Konflikty
Współcześnie świat jest podzielony daleko bardziej, niż kiedykolwiek w historii, ponieważ linii podziału jest znacznie więcej, niż niegdyś. Więcej wiemy, rozumiemy i zalewa nas ogrom informacji. W takim świecie o konflikt nietrudno. Z konfliktami można sobie jednak radzić nie tylko dzięki lepszej komunikacji, ale także poprzez zrozumienie jaka jest jego natura, które z nich można rozwiązać, a których nie warto nawet próbować rozwiązywać i trzeba szukać innych rozwiązań.
- Poznanie źródeł i rodzajów konfliktów (na podstawie typologii Christophera Moore'a)
- Uświadomienie sobie własnych taktyk wobec konfliktu
- Poznanie technik rozwiązywania konfliktów (jako druga strona w konflikcie)
- Sposoby rozwiązywania konfliktu
- Etapy rozmowy rozwiązującej konflikt
- Techniki regulacji napięcia emocjonalnego
Motywowanie siebie i innych
Trudności w rozpoczynaniu aktywności i ich geneza. Modele motywacji i techniki wzbudzające ją zarówno u nas samych, jak i u innych ludzi.
- Potrzeby jako źródła motywacji
- Dwuczynnikowa teoria motywowania
- Trzy składniki zachowania wg BJ Fogga - motywacja, wyzwalacz i złożoność zadania
- Wyuczona bezradność - kiedy się nic nie chce i nie może
- Flow - aktywność nastawiona na aktywność
- Motywacja teliczna i parateliczna oraz wewnętrzna i zewnętrzna
- Dialog motywacyjny Pantalona
Ja w zmianie
Zajęcia podsumowujące. Narzędzia wspierające procesy kreowania zmian.
- Stałość vs zmienność jako dwa wymiary postrzegania osobowości
- Różnice indywidualne i ich podłoże
- Narzędzia budowania zmiany
- Ja realne, Ja idealne i Ja powinnościowe jako regulatory zachowania człowieka
- Inteligencja emocjonalna w przekroju – podsumowanie rocznego kursu
WSTĘP DO INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ 23 października | 16:00-20:00 30 października | 16:00-20:00
EMPATIA I MOWA CIAŁA 13 listopada | 16:00-20:00 27 listopada | 16:00-20:00
WSPÓŁZALEŻNOŚĆ SPOŁECZNA I TEORIE GIER 4 grudnia | 16:00-20:00 18 grudnia | 16:00-20:00
PERSWAZJA I WPŁYW SPOŁECZNY 8 stycznia | 16:00-20:00 22 stycznia | 16:00-20:00
SAMOŚWIADOMOŚC I SAMOOCENA 5 lutego | 16:00-20:00 19 lutego | 16:00-20:00
KOMUNIKACJA W SYSTEMIE AT 5 marca | 16:00-20:00 19 marca | 16:00-20:00
ASERTYWNOŚĆ 9 kwietnia | 16:00-20:00 23 kwietnia | 16:00-20:00
KONFLIKTY 7 maja | 16:00-20:00 21 maja | 16:00-20:00
MOTYWOWANIE SIEBIE I INNYCH 4 czerwca | 16:00-20:00 5 czerwca | 16:00-20:00
JA W ZMIANIE 18 czerwca | 16:00-20:00 19 czerwca | 16:00-20:00
Mamy twarde dowody na miękkie kompetencje
Mamy twarde dowody na miękkie kompetencje
Od 2016 roku prowadzimy systematyczne badania poziomu inteligencji emocjonalnej wśród naszych Słuchaczy za pomocą testu psychometrycznego DINEMO przed rozpoczęciem programu edukacyjnego i po jego zakończeniu. Wyniki jednoznacznie wskazują na wzrost poziomu inteligencji emocjonalnej po zakończeniu edukacji w stosunku do wyniku początkowego. Jesteśmy jedyną organizacją prowadzącą tego typu badania w Polsce.
Kadra
Agnieszka Kotarba
Coach, trener biznesu. Magister psychologii. Absolwentka specjalizacji managerskiej i zarządzania sportem, na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego, podyplomowych studiów zarządzania informacją na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów podyplomowych w zakresie zarządzania projektami PMI w Wyższej Szkole Bankowej. Od niemal 10 lat skoncentrowana na wspieraniu rozwoju osobistego i zawodowego pracowników różnych szczebli korporacji, poprzez ciągłe uzupełnianie własnych kompetencji praktycznych i merytorycznych. Swoje doświadczenie zdobywała w największych firmach windykacyjnych w Polsce. Koordynowała wdrażanie standardów jakości, zarówno do procesu windykacji, jak i komunikacji z kontrahentem. Od 2006 roku współpracuje działem personalnym w bankowości, gdzie kompetencje z obszaru komunikacji z klientem nie spłacającym należności, pozwalają jej aktywnie wspierać i kreować proces w dziale windykacji. Realizowała projekty szkoleniowe z zakresu zarządzania ludźmi, komunikacji i trenerskie.
Kamil Zieliński
Psycholog i trener biznesu. Kierownik programowy i menedżer kierunku Psychologia w biznesie. Aktywny przedsiębiorca. Autor książek „Psychoefekty. 50 zjawisk psychologicznych, które wpływają na Twoje życie” oraz "Psychokompetencje. 10 psychologicznych supermocy, które warto rozwijać". Fundator i wiceprezes Fundacji Future Hero. Ekspert do spraw psychologii społecznej i komunikacji w Centrum Analiz Miejskich IRRP oraz recenzent naukowy portalu Mała Psychologia. Stale współpracuje z sektorem biznesowym, administracją oraz organizacjami pozarządowymi. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Uczy wykorzystania psychologii w życiu i biznesie. Interesuje się psychologicznymi aspektami skutecznego komunikowania się, budowaniem odporności psychicznej, sprzedażą, autoprezentacją oraz technikami wywierania wpływu i perswazji. Jako popularyzator wiedzy psychologicznej udzielał komentarzy m.in. dla Newsweek Polska, TVN, Polsat, ZOOM TV, Radio ESKA, Radio Katowice, TOK FM, Radio Wrocław oraz Radio RAM.
Jedyny taki Certyfikat
Jedyny taki certyfikat
Zakończenie programu rozwoju kompetencji prakseologicznych w SIE kończy się uzyskaniem certyfikatu poświadczającego zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie siedmiu najważniejszych kompetencji miękkich:
- Rozpoznawania emocji i budowanie empatycznego porozumienia.
- Rozpoznawania i budowania skutecznych przekazów komunikacyjnych.
- Projektowania efektywnych sieci społecznych.
- Rozpoznawania sporów i podstaw mediacji.
- Motywowania siebie i innych.
- Budowania samoświadomości i samokontroli.
- Asertywnego komunikowania i wyrażania siebie.
Zwiększ swoją skuteczność osobistą!
Zapisy
Aby zapisać się do pierwszej, pilotażowej grupy we Wrocławiu, należy wypełnić formularz podając dane jednego z opiekunów prawnych oraz uczestniczki/uczestnika, która/który zostaje zgłoszona/zgłoszony do programu. Osoby, które ukończyły już 18 lat, mogą dokonać zapisu tylko siebie, bez konieczności podawania danych opiekuna.
Na wskazany w formularzu adres e-mail przyjdzie powiadomienie o dokonaniu rejestracji i instrukcja dotycząca wszelkich, dalszych kroków.
Czesne należy wpłacać na wskazany numer konta w elektronicznej fakturze, która będzie wysyłana drogą elektroniczną po rozpoczęciu każdego, kolejnego okresu płatniczego, zgodnie z wybraną podczas wypełniania formularza opcją płatniczą.
Podane terminy zjazdów, obowiązywać będą jeśli uzbiera się grupa zajęciowa. Ponieważ organizujemy to przedsięwzięcie po raz pierwszy, istnieje możliwość, że potrzebować będziemy nieco więcej czasu na dotarcie z informacją do młodzieży licealnej, niż go pozostało do zaplanowanych, pierwszych zajęć. W przypadku, gdy grupa zajęciowa nie uzbiera się przed 23 października, ogłoszony zostanie inny termin uruchomienia grupy, o czym będziemy informowali e-mailowo wszystkich uczestników i ich opiekunów. Jeśli z różnych względów nowe terminy nie będą odpowiadały osobom zapisanym, wystarczy napisać informację, że uczestniczka/uczestnik rezygnuje z edukacji w proponowanych terminach i wówczas zostanie wykreślona/wykreślony z listy Słuchaczy rocznej Szkoły Inteligencji Emocjonalnej.
W razie wszelkich pytań, zachęcamy do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego. Dane znajdują się w zakładce KONTAKT.
Możesz zobaczyć, jak wykorzystujemy dane osobowe w naszej polityce prywatności.