Roczna szkoła Inteligencji Emocjonalnej
Roczna szkoła Inteligencji Emocjonalnej
Twój sukces zawodowy z IE na wyciągnięcie ręki
Skutecznie motywuj siebie i innych
Motywacja jest ulotna jak pyłki na wietrze. Dlatego większość postanowień noworocznych nie jest w stanie przetrwać nawet do końca stycznia. Rządzi się ona bowiem określonymi prawami i ich zrozumienie jest jedynym sposobem na ujarzmienie motywacji. Wtedy można skutecznie motywować tak siebie, jak i innych ludzi. Służy ku temu pewne niezwykłe narzędzie, którym dzielimy się z naszymi Słuchaczami podczas modułu poświęconego właśnie motywowaniu siebie i innych.
Projektuj efektywne sieci społeczne
Wszyscy tworzymy sieci społeczne. Mogą one być współpracownicze, towarzyskie, rodzinne, osiedlowe, gminne lub sportowe. Tam, gdzie wchodzimy w złożone interakcje z innymi ludźmi tworzymy z nimi sieć. Jest ona ze sobą bardziej powiązana, niż przypuszczają jej poszczególni uczestnicy. Osoba, z którą mogą mieć ograniczoną relację, może mieć wpływ na ich nawyki i zachowania, które wykraczają poza samą sieć. Dlatego zrozumienie tego, co się w niej dzieje, stanowi klucz do tego, aby sieci funkcjonowały możliwie jak najoptymalniej, w harmonii i dobrej kondycji. Jak ludzie są ze sobą powiązani? Jak tworzą grupy oraz jak się z nimi skutecznie komunikować? Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie kształtować swoją sieć w miejscu pracy, aby działa jak najoptymalniej, niezależnie od twojego statusu w grupie.
Poznaj podstawy mediacji
Jakie są rodzaje konfliktów i które z nich można rozwiązać, a które pozostają bez takiej możliwości i jak wówczas w takiej sytuacji sobie radzić? Tej tematyce poświęcamy cały moduł szkoleniowy. Dzięki rozpoznaniu rodzaju konfliktu, możemy pomóc w jego zażegnaniu i wówczas niezbędne są podstawy mediacji.
Twoje relacje w idealnej harmonii dzięki IE
Rozwiń swoją empatię
Wiele osób mówi, żeby mówić lub koncentruje się mocno na swoich celach i pragnieniach, będąc przekonanymi, że są na tyle uniwersalne, że inni z łatwością się podłączą i będą podzielać ich stanowisko czy spełnią ich prośbę. Tymczasem dwa potężne błędy w percepcji – efekt fałszywej powszechności oraz naiwny realizm, powodują że nie dostrzegamy, w co grają inni ludzie. Czym się kierują i jak bardzo się oni od nas różnią, nawet jeśli w licznych kwestiach są do nas bardzo podobni. Aby więc w ogóle zrozumieć problem i znaleźć nić porozumienia, konieczne jest rozpoznanie ich stanu mentalnego a następnie umiejętne zbudowanie empatycznej więzi. Służą temu konkretne, niezwykle skuteczne narzędzia, którymi dzielimy się podczas modułów poświęconych właśnie rozpoznawaniu emocji i kontekstów sytuacyjnych a następnie budowania wspólnej płaszczyzny do porozumienia.
Komunikuj SIE skutecznie
Jeśli można wskazać jedną rzecz, do której można by było sprowadzić większość problemów ludzkości w zakresie budowania relacji, to bez wątpienia byłaby to komunikacja. Kompetencje komunikacyjne „leżą” na całej linii u zdecydowanej większości populacji. Nawet jeśli jedni ludzie lepiej sobie radzą z komunikacją w miejscu pracy, to znacznie gorzej przychodzi im porozumiewać się ze swoimi bliskimi albo umiejętnie konwersować z potencjalnymi partnerami i na odwrót. Komunikacji nikt nie uczy w szkole – tak podstawowej, jak średniej i wyższej. A od tego, w jaki sposób ludzie się komunikują, jak wchodzą w określone role, jakie style mówienia im wówczas towarzyszą i jak synchronizując lub zmieniając sposób porozumiewania, mogą wpływać na ludzkie emocje, zależy wszystko, co dotyczy zdrowych relacji ze sobą i innymi ludźmi. W naszym rocznym programie kilka modułów szkoleniowych dotyka głęboko tematu komunikacji i pozwala na rozwinięcie lub doszlifowanie tej kompetencji, nabywanej i rozwijanej na ogół w sposób intuicyjny a nie świadomy i rozumny.
Zrób to w zgodzie ze sobą
Asertywnie SIE komunikuj
Asertywność kojarzy się z odmawianiem, ale tak naprawdę wiąże się ona z nieskrępowanym wyrażaniem siebie, swoich wartości i pragnień, z poszanowaniem innych ludzi i nie działaniem tym samym na ich szkodę czy dyskomfort. Asertywność wiąże się z rozpoznawaniem własnych, wewnętrznych, destrukcyjnych dialogów, reagowaniem na nie i tym samym umożliwieniem dobrej i otwartej komunikacji.
Zbuduj większą samoświadomość i samokontrolę
Ludziom często wydaje się, że są samoświadomi w większym stopniu, niż faktycznie są. Odkrycie tymczasem, że tak nie jest, umożliwia zbudowanie prawdziwej świadomości siebie i tym samym zrobienie pierwszego kroku do skutecznej samokontroli. Ta ostatnia bowiem wiąże się przede wszystkim ze zdolnością do wyznaczania priorytetów, a te muszą być zasadzone na wartościach, zasadach i co najważniejsze głębokiej motywacji. Dlatego do pełnej samokontroli potrzebujemy także skutecznego Motywowania siebie i innych
120 Godzin skutecznego treningu
Program rocznej szkoły inteligencji emocjonalnej
Wprowadzenie do Inteligencji Emocjonalnej
Kurs inaugurujący. Przedstawia podstawową wiedzę na temat programów emocjonalnych, pochodzenia emocji a także działania markerów somatycznych. Na tym kursie uczestnicy otrzymują narzędzie do wglądu w swoje podświadome preferencje emocjonalne.
- Pochodzenie emocji
- Funkcje i programy emocji
- Charakterystyka emocji
- Zarządzanie emocjami
- Rozpoznawanie emocji
- Emocje w relacjach
Empatia i mowa ciała
Dwa mechanizmy empatii. Jak rozpoznawać intencje innych ludzi bez konieczności słuchania tego, o czym mówią. Na tym kursie otrzymasz narzędzia stymulujące empatię i rozumienie mowy ciała.
- Dostrajanie a budowanie relacji
- Teoria proksemiki i jej konsekwencje
- Fakty i mity na temat mowy ciała
- Rodzaje ekspresji mimicznych i pantomimicznych
- Empatia a współczucie
- Czym jest psychopatia? (m. in. fascynująca koncepcja Kevina Duttona)
Współzależność społeczna i teorie gier
Ludzie są ze sobą powiązani na sposoby, z których na co dzień nie zdają sobie sprawy. Poznanie niewidzialnych nici spajających grupy ludzkie pozwala na lepsze nimi zarządzanie i dostosowanie do nich. Otrzymasz narzędzie do projektowania pożądanych reakcji społecznych w zakresie związanym z teorią gier.
- Dlaczego ludzie tworzą grupy?
- Facylitacja a próżniactwo społeczne
- Syndrom myślenia grupowego
- Deindywiduacja i psychologia tłumu
- Role społeczne w zespołach
- Dylemat więźnia i wspólne pastwisko
Perswazja i wpływ społeczny
Małe zmiany komunikatu mogą prowadzić do kolosalnych zmian postaw i zachowań. Mechanizmy leżące u ich podstaw są omawiane w tym module a ponadto przekazywane narzędzia do skutecznego formułowania perswazyjnych komunikatów.
- Wpływ społeczny, manipulacja i perswazja - definicja, różnice i części wspólne
- Reguły wpływu społecznego
- Od reguły do techniki - zastosowanie poszczególnych technik wpływu społecznego
- Obrona przed wpływem i manipulacją
- Cztery zasady skutecznej perswazji
- Dwutorowy model perswazji i jego powszechność
Samoświadomość i samoocena
Samoświadomość to droga do skuteczniejszych i lepszych reakcji na rozmaite sytuacje. Jak wybierać lepsze ścieżki kariery, partnerów, przyjaciół i aktywności na podstawie wiedzy na swój temat? Jakie narzędzia pomagają zwiększyć samoświadomość i podnieść poczucie wartości zarówno własne, jak innych osób. Ten moduł odpowiada na te pytania.
- Introspekcja i obserwacja własnych zachowań
- Schematy Ja - Inni
- Myślenie o sobie
- Obrona samooceny
- Wysokość samooceny czy jej stabilność?
- Atrybucja - czyli błąd na błędzie
Komunikacja w systemie AT
- Rodzaje transakcji
- komplementarna
- skrzyżowana
- ukryta
- Zasady czystej komunikacji
- Poziomy analizy i interakcje skryptowe
- Analiza gier
Asertywność
To wcale nie (jak się potocznie sądzi) sztuka odmawiania. To wyrażanie się w sposób komunikujący własne potrzeby i wartości, nie raniąc uczuć innych ludzi. Jak działa dialog wewnętrzny, wyznaczanie przestrzeni osobistej i granic, do czego prowadzi nadmiar asertywności, lepsza komunikacja.
- Asertywność jako postawa wyrażania siebie
- Prawa Fernstreheima i Todd
- Typy postaw i zachowań
- Asertywna odmowa - struktura, sposoby podtrzymywania relacji
- Cztery style funkcjonowania - uległość, agresja, manipulacja i asertywność
- Stawianie granic w relacjach
Konflikty
- Poznanie źródeł i rodzajów konfliktów (na podstawie typologii Christophera Moore'a)
- Uświadomienie sobie własnych taktyk wobec konfliktu
- Poznanie technik rozwiązywania konfliktów (jako druga strona w konflikcie)
- Sposoby rozwiązywania konfliktu
- Etapy rozmowy rozwiązującej konflikt
- Techniki regulacji napięcia emocjonalnego
Motywowanie siebie i innych
Trudności w rozpoczynaniu aktywności i ich geneza. Modele motywacji i techniki wzbudzające ją zarówno u nas samych, jak i u innych ludzi.
- Potrzeby jako źródła motywacji
- Dwuczynnikowa teoria motywowania
- Trzy składniki zachowania wg BJ Fogga - motywacja, wyzwalacz i złożoność zadania
- Wyuczona bezradność - kiedy się nic nie chce i nie może
- Flow - aktywność nastawiona na aktywność
- Motywacja teliczna i parateliczna oraz wewnętrzna i zewnętrzna
- Dialog motywacyjny Pantalona
Ja w zmianie
Zajęcia podsumowujące. Narzędzia wspierające procesy kreowania zmian.
- Stałość vs zmienność jako dwa wymiary postrzegania osobowości
- Różnice indywidualne i ich podłoże
- Narzędzia budowania zmiany
- Ja realne, Ja idealne i Ja powinnościowe jako regulatory zachowania człowieka
- Inteligencja emocjonalna w przekroju – podsumowanie rocznego kursu
Mamy twarde dowody na miękkie kompetencje
Mamy twarde dowody na miękkie kompetencje
Od 2016 roku prowadzimy systematyczne badania poziomu inteligencji emocjonalnej wśród naszych Słuchaczy za pomocą testu psychometrycznego DINEMO przed rozpoczęciem programu edukacyjnego i po jego zakończeniu. Wyniki jednoznacznie wskazują na wzrost poziomu inteligencji emocjonalnej po zakończeniu edukacji w stosunku do wyniku początkowego. Jesteśmy jedyną organizacją prowadzącą tego typu badania w Polsce.
Jedyny taki Certyfikat
Jedyny taki certyfikat
Zakończenie programu rozwoju kompetencji prakseologicznych w SIE kończy się uzyskaniem certyfikatu poświadczającego zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie siedmiu najważniejszych kompetencji miękkich:
- Rozpoznawania emocji i budowanie empatycznego porozumienia.
- Rozpoznawania i budowania skutecznych przekazów komunikacyjnych.
- Projektowania efektywnych sieci społecznych.
- Rozpoznawania sporów i podstaw mediacji.
- Motywowania siebie i innych.
- Budowania samoświadomości i samokontroli.
- Asertywnego komunikowania i wyrażania siebie.
Kadra
Agnieszka Kotarba
Coach, trener biznesu. Magister psychologii. Absolwentka specjalizacji managerskiej i zarządzania sportem, na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego, podyplomowych studiów zarządzania informacją na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów podyplomowych w zakresie zarządzania projektami PMI w Wyższej Szkole Bankowej. Od niemal 10 lat skoncentrowana na wspieraniu rozwoju osobistego i zawodowego pracowników różnych szczebli korporacji, poprzez ciągłe uzupełnianie własnych kompetencji praktycznych i merytorycznych. Swoje doświadczenie zdobywała w największych firmach windykacyjnych w Polsce. Koordynowała wdrażanie standardów jakości, zarówno do procesu windykacji, jak i komunikacji z kontrahentem. Od 2006 roku współpracuje działem personalnym w bankowości, gdzie kompetencje z obszaru komunikacji z klientem nie spłacającym należności, pozwalają jej aktywnie wspierać i kreować proces w dziale windykacji. Realizowała projekty szkoleniowe z zakresu zarządzania ludźmi, komunikacji i trenerskie.
Magdalena Goc-Ryt
Trener biznesu, coach. Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu MODERATOR i Szkołę Coachingu Menedżerskiego MODERATOR we Wrocławiu. Przygotowuje i realizuje szkolenia poświęcone takim tematom jak zarzadzanie, współpraca z partnerami biznesowymi, wprowadzanie coachingu do organizacji i komunikacja interpersonalna. Realizuje również warsztaty dotyczące rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem technik twórczego myślenia. Występuje jako moderator spotkań biznesowych. Współpracuje z firmą szkoleniowo-doradczą Moderator. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Joanna Michalska
Magister psychologii, trener, ekspert w zakresie komunikacji korporacyjnej. Absolwentka psychologii,o specjalizacji psychologia kliniczna oraz psychologia zarządzania w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu Moderator w Warszawie. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie komunikacji korporacyjnej, komunikacji kryzysowej, Public Relations i komunikacji marketingowej zdobyte w polskich i globalnych korporacjach, działających w wielu branżach, m.in. farmaceutycznej, sprzętu medycznego i produkcyjnej. Obecnie nadzoruje Dział Komunikacji i Marketingu w kilku europejskich krajach w międzynarodowej firmie produkującej ekologiczne opakowania. Od 2022 roku związana ze Szkołą Inteligencji Emocjonalnej gdzie prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu psychologii. Prywatnie mama małego Jaśka, fanka sportu i podróży, z niemal 40 odwiedzonymi krajami do tej pory.
Kamil Zieliński
Psycholog i trener biznesu. Kierownik programowy i menedżer kierunku Psychologia w biznesie. Aktywny przedsiębiorca. Autor książek „Psychoefekty. 50 zjawisk psychologicznych, które wpływają na Twoje życie” oraz "Psychokompetencje. 10 psychologicznych supermocy, które warto rozwijać". Fundator i wiceprezes Fundacji Future Hero. Ekspert do spraw psychologii społecznej i komunikacji w Centrum Analiz Miejskich IRRP oraz recenzent naukowy portalu Mała Psychologia. Stale współpracuje z sektorem biznesowym, administracją oraz organizacjami pozarządowymi. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Uczy wykorzystania psychologii w życiu i biznesie. Interesuje się psychologicznymi aspektami skutecznego komunikowania się, budowaniem odporności psychicznej, sprzedażą, autoprezentacją oraz technikami wywierania wpływu i perswazji. Jako popularyzator wiedzy psychologicznej udzielał komentarzy m.in. dla Newsweek Polska, TVN, Polsat, ZOOM TV, Radio ESKA, Radio Katowice, TOK FM, Radio Wrocław oraz Radio RAM.
Piotr Ławacz
Od 1992 roku pracuje lub współpracował m. in. z następującymi firmami doradczymi: 2mgroup, Agencja Rozwoju Pomorza, Dekra, Doradca Consultants, Instytut Promocji Kadr, JAK-Marketing Dialog, Lograd, Stalwart Manacus, Prometriq. Od 2008 roku prowadzi coaching zgodnie z metodologią International Coach Federation – przez wiele lat był Dyrektorem Trójmiejskiego Oddziału ICF. Obecnie jestem w trakcie zdobywania kolejnej akredytacji tej organizacji. Przeprowadził ok. 2000 godzin coachingu typu executive, life i team. Od 1993 roku szkolił między innymi w GFKM, Huthwaite, Sandler. Również uczelnie wyższe: SWPS, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu, WSB. Przeprowadził ok. 2000 dni szkoleniowych i przeszkoliłem ok. 15 000 osób.
Efektywny i wygodny tryb Online
Opinie uczestników
ocena: 5/5
Polecam, i ze wzgledu na kadre, z ktora mialam przyjemnosc spotykac sie przez caly rok nauki jak i ze wzgledu na tematyke rocznej szkoly (motywacja, rozpoznawanie sporow, negocjacje, szlifowanie komunikacji itp). Umiejetnosci szczegolnie mi przydatne w pracy, ale tez i w zyciu prywatnym.~Marta
ocena: 5/5
SIE 1.0 Katowice, SIE 2.0 Warszawa to dla mnie piękna przygoda z przesłaniem i wiedzą na dalszą część życia. Cudowni Ludzie:) zarówno Uczestnicy jaki Prowadzący zajęcia, zdobyte umiejętności bezcenne, POLECAM BAAARDZO:)~Magda
ocena: 5/5
Cieszę się, że podjęłam decyzję o udziale w szkole inteligencji emocjonalnej. To nie tylko wiedza teoretyczna, ale także praktyczne narzędzia, które można zastosować w codziennym życiu, poprawiając jakość relacji z innymi i odkryłam nowe aspekty swojej osobowości.~Katarzyna
Zwiększ swoją skuteczność osobistą!
Zapisy zamknięte
Nabór do szkoły w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie i online uruchomione będą w czerwcu
Szkoła tylko dla osób pełnoletnich | Zobacz regulamin