Rozbudzone Relacje

Zobacz manifest rocznej szkoły inteligencji emocjonalnej

Nie znając siebie, zdajesz się na los

Tak, jak XX wiek był wiekiem rozwoju technologii i nauki, XXI stulecie to czas, w którym przewagę zyskają osoby, które posiądą wiedzę dotyczącą funkcjonowania emocji i relacji.

Komunikacja z innymi, samoświadomość, kontrola swoich emocji, kształtowanie swoich nawyków i wpływanie na emocje innych to nowoczesne kompetencje, nieodzowne w sięganiu po marzenia i realizację celów. Tym właśnie jest INTELIGENCJA EMOCJONALNA

“Mój ojciec palił papierosy, mimo że wyraźnie mu szkodziły. Pojawił się m.in. paskudny kaszel. Każda rozmowa na ten temat kończyła się awanturą. Na zajęciach z motywacji w SIE poznałam metodę dialogu motywacyjnego. Nie pali już 5 miesiąc!”

~ Paulina

“Może to zabrzmi niepoprawnie, ale irytowały mnie często moje dzieci. Chodzi o to, że pracuję ciężko i kiedy potrzebuję odpoczynku, to one z kolei biegają po całym domu, bawiąc się i hałasując. Wcześniej wybuchałem, ale one tego przecież nie mogły zrozumieć. Trochę samokontroli, samoświadomości i znalazłem zrozumienie niedorzeczności mojego zachowania i rozwiązanie. Zorganizowałem im przestrzeń, gdzie mogą hałasować, ile dusza zapragnie i umówiliśmy się, że to będzie ich miejsce wszelkich możliwości. Podziałało.”

~ Robert

“W pracy nie układały mi się relacje z przełożonymi. Kiedy dowiedziałam się jakie są typy przywódcze i w jaki sposób się z nimi komunikować, to było uczucie jakbym wcieliła się postać z Harrego Pottera – jak za dotknięciem różdżki, moja relacja zmieniła się o 180 stopni.”

~ Ania

“Nie jestem już tą samą osobą, a świadomość tego jest nieziemska <3”

~ Kasia

“Przez różnice pokoleniowe, nie mogłem dogadać się z moją babcią. Dzięki zajęciom poświęconym empatii i mowie ciała, współzależności a także wpływowi społecznemu i asertywności, wiedziałem już co muszę zrobić. Jakież było moje zdumienie, kiedy jedną rozmową naprawiłem nasze relacje.”

~ Adrian

Jedyna szkoła, której program poddał się badaniom naukowym!

Poprzez wykonywanie psychologicznych testów psychometrycznych przed rozpoczęciem i po zakończeniu naszego rocznego programu szkoleniowego, udowodniliśmy że inteligencję emocjonalną można podnieść poprzez odpowiedni proces edukacyjny. Jesteśmy jedyną placówką edukacyjną w kraju, wykonującą tego typu pomiar.


Przed SIE M=21,78 - wyniki przeciętne
Po SIE M=27,56 - wyniki wysokie
N=22
t(21)= -6,56; p<0,001*

*Wyniki obliczono za pomocą Dwuwymiarowego Inwentarza Inteligencji Emocjonalnej Anny Matczak i Aleksandry Jaworowskiej (2006)

Słuchacze widzą swoje postępy i uzyskują certyfikat je potwierdzający!

Na zakończenie programu rocznego Słuchacze wypełniają ponownie testy psychometryczne, mierzące inteligencję emocjonalną. Ich wyniki są zapisane w specjalnym certyfikacie ukończenia kursu i stanowią prawdziwy i jedyny w Polsce tego typu wyznacznik potwierdzający zdobycie umiejętności zarządzania zasobami ludzkimi.

Program

rocznej szkoły inteligencji emocjonalnej

Inteligencja Emocjonalna – wprowadzenie

Kurs inaugurujący. Czym jest, dlaczego jest tak ważna, kiedy jest wysoka a kiedy niska i jak wpływa na nasze życie inteligencja emocjonalna.

  • Pochodzenie emocji
  • Funkcje i programy emocji
  • Charakterystyka emocji
  • Zarządzanie emocjami
  • Rozpoznawanie emocji
  • Emocje w relacjach

Dwa mechanizmy empatii. Czym różni się współczucie od empatii i dlaczego to ma tak duże znaczenie. Jak rozpoznać intencje innych ludzi, tylko na nich patrząc i obserwując ich zachowania. Dlaczego kontrolowanie mowy ciała jest tak bardzo trudne.

  • Dostrajanie a budowanie relacji
  • Funkcje neuronów lustrzanych
  • Teoria proksemiki i jej konsekwencje
  • Fakty i mity na temat mowy ciała
  • Rodzaje ekspresji mimicznych i pantomimicznych
  • Empatia a współczucie
  • Czym jest psychopatia? (m. in. fascynująca koncepcja Kevina Duttona)

To wcale nie (jak się potocznie sądzi) sztuka odmawiania. To wyrażanie się w sposób komunikujący własne potrzeby i wartości, nie raniąc uczuć innych ludzi. Jak działa dialog wewnętrzny, wyznaczanie przestrzeni osobistej i granic, do czego prowadzi nadmiar asertywności, lepsza komunikacja.

  • Asertywność jako postawa wyrażania siebie
  • Prawa Fernstreheima i Todd
  • Typy postaw i zachowań
  • Asertywna odmowa - struktura, sposoby podtrzymywania relacji
  • Cztery style funkcjonowania - uległość, agresja, manipulacja i asertywność
  • Stawianie granic w relacjach

Gdzie zaczyna się manipulacja. Techniki i reguły wpływu społecznego. Perswazja i jak się bronić przed wszechobecnym wpływem, któremu ulegamy nawet wtedy, kiedy wydaje nam się, że mamy pełną kontrolę.

  • Wpływ społeczny, manipulacja i perswazja - definicja, różnice i części wspólne
  • Reguły wpływu społecznego
  • Od reguły do techniki - zastosowanie poszczególnych technik wpływu społecznego
  • Obrona przed wpływem i manipulacją
  • Cztery zasady skutecznej perswazji
  • Dwutorowy model perswazji i jego powszechność

Samoświadomość to droga do skuteczniejszych i lepszych reakcji na rozmaite sytuacje. Jak wybierać lepsze ścieżki kariery, partnerów, przyjaciół i aktywności na podstawie wiedzy na swój temat. Podnoszenie samooceny i zgubne skutki zbyt niskiej, ale także wysokiej samooceny.

  • Introspekcja i obserwacja własnych zachowań
  • Schematy Ja - Inni
  • Myślenie o sobie
  • Obrona samooceny
  • Wysokość samooceny czy jej stabilność?
  • Atrybucja - czyli błąd na błędzie

Trudności w rozpoczynaniu aktywności i ich geneza. Modele motywacji i techniki wzbudzające ją zarówno u nas samych, jak i u innych ludzi. Mity na temat motywacji, dlaczego spędy motywacyjnych „Guru” nie działają na dłuższą metę.

  • Potrzeby jako źródła motywacji
  • Dwuczynnikowa teoria motywowania
  • Trzy składniki zachowania wg BJ Fogga - motywacja, wyzwalacz i złożoność zadania
  • Wyuczona bezradność - kiedy się nic nie chce i nie może
  • Flow - aktywność nastawiona na aktywność
  • Motywacja teliczna i parateliczna oraz wewnętrzna i zewnętrzna
  • Dialog motywacyjny Pantalona

Nie tylko dotyczy tego jak być dobrym liderem, ale również jak się komunikować z różnymi typami przywódców/szefów. Jak rozpoznać skutecznego przywódcę, a jak toksycznego i jak sobie poradzić i czerpać własne korzyści w obydwu sytuacjach.

  • Przywództwo transformacyjne vs. transakcyjne
  • Przywództwo sytuacyjne
  • Przywództwo wszechstronne
  • Przywództwo charyzmatyczne
  • Język i komunikacja z określonymi typami przywódczymi
  • Definicja i rodzaje władzy w ujęciu psychologicznym

Para jako najmniejsza grupa. Odnajdowanie swojej roli, zjednanie sobie przychylności grupy, gry zespołowe, współzależność społeczna.

  • Dlaczego ludzie tworzą grupy?
  • Facylitacja a próżniactwo społeczne
  • Syndrom myślenia grupowego
  • Deindywiduacja i psychologia tłumu
  • Związki jako najmniejsze grupy społeczne
  • Role społeczne w zespołach
  • Dylemat więźnia i wspólne pastwisko

Regulowanie emocji. Opanowywanie gniewu, paniki, wzbudzanie pozytywnego nastroju. Budowanie nawyków i wytrwałości w dążeniu do wybranych celów, walki z nawykami i przyzwyczajeniami, z którymi chcemy skończyć.

  • Kontrola emocjonalna - termometr emocji
  • Zarządzanie uwagą
  • Samokontrola a modelowanie zachowań
  • Dwa systemu regulacji zachowania
  • Psychologiczne reakcje w emocjonalnych sytuacjach
  • Wola jako mięsień

Zajęcia podsumowujące.

  • Stałość vs zmienność jako dwa wymiary postrzegania osobowości
  • Różnice indywidualne i ich podłoże
  • Narzędzia budowania zmiany
  • Ja realne, Ja idealne i Ja powinnościowe jako regulatory zachowania człowieka
  • Inteligencja emocjonalna w przekroju – podsumowanie rocznego kursu

nowość

Neuronaukowe Podstawy Zachowania

W tym roku mamy specjalną nowość! Oprócz naszego rocznego programu, uczestnicy szkoły, będą mogli wysłuchać fascynujących wykładów Jarosława Świątka dotyczących tego w jaki sposób działa ludzki mózg w obliczu wyzwań codzienności i wyciągnąć wiele praktycznej wiedzy odnośnie poprawiania nawyków i celów zarówno osobistych jak i zawodowych.

Poznasz odpowiedzi na pytania:
  • Jak mózg podejmuje decyzje?
  • Jak zapamiętujemy i zapominamy, i jak za pomocą procesów pamięci wygasić fobię?
  • Jak postrzegamy czas i dlaczego z wiekiem biegnie coraz szybciej?
  • Dlaczego mózg nie cierpi liczb?
  • Dlaczego porażka z komputerem w szachy jest źródłem naszej siły i przewagi?
  • Czym jest nuda i dlaczego mózg jej nie znosi?

Zapisy na rok 2019/2020 zamknięte

Szkoła tylko dla osób pełnoletnich | Zobacz regulamin

Filmy
Weź SIE
Rozbudzone-relacje
Galeria
© 2019 SIE – Szkoła Inteligencji Emocjonalnej.